top of page
  • Hoe plaats ik een reservering?
    Via onze pagina reserveren kun je in de agenda een plek reservering voor jouw boeket. Zorg dat je vroegtijdig een reservering maakt want we hebben beperkt plek voor een aantal boeketten in de maand. Het kan hierdoor voorkomen dat we in het hoogseizoen volgeboekt zitten omdat onze maximale capaciteit is bereikt.
  • Waar kan ik mijn boeket naartoe versturen of langs brengen?
    Je kunt jouw boeket langs brengen in ons atelier in de Glasfabriek in Schiedam aan de Buitenhavenweg 114. Wil je jouw boeket verzenden? Gebruik dan het verzendlabel die je ontvangt na een reservering in ons systeem.
  • Hoe werkt het proces en hoelang duurt dit?
    Zodra we jouw boeket in ontvangst hebben genomen gaan we aa de slag met het prepareren en drogen van de bloemen. Dit droogproces duurt gemiddeld drie a vier weken. Zodra de bloemen volledig droog zijn gaan we aan de slag met het ontwerp. Na het ontwerpen ontvang je van ons een à twee voorstellen voor een ontwerp. We beginnen pas met het gieten nadat jij het ontwerp hebt goedgekeurd. Het gieten gebeurd in meerdere lagen die tussen elke laag moeten uitharden voor we verder kunnen gieten. Dit is een tijdrovend proces, want er gaan meerdere lagen in een gieting. Zodra de laatste laag is gegoten halen we jou stuk uit de mal en en wordt het geschuurd, gepolijst en afgewerkt. De duur van het gehele proces is afhankelijk van verschillende factoren, maar we rekenen gemiddeld tussen de 8-12 weken.
  • Kan ik samples komen bekijken?
    Omdat al onze stukken custom made zijn kan het dat we niet altijd een vorm naar keuze in ons atelier hebben. Je kunt altijd een afspraak maken in ons atelier om wat mallen te komen bekijken en meer informatie te vragen over jouw bestelling.
  • Hoe verzend ik het beste mijn boeket?
    Zodra je een reservering hebt gemaakt voor jouw boeket krijg je een mail met instructies. Hierin zit een verzendguide, een verzendlabel en instructies voor het inpakken en verzenden.
  • Hoe bewaar ik het beste mijn boeket tot het langs brengen of verzenden?
    Tot het tijd is om jouw boeket te verzenden is het belangrijk de bloemen de bewaren in het water op een koele en droge plek, denk hierbij aan de koelkast, kelder of een andere koele ruimte waar de bloemen niet in de zon staan.
  • Hoe snel moet ik mijn bloemen opsturen?
    Hoe sneller wij het boeket ontvangen, hoe beter dit is voor de bloemen. We raden echt aan om de bloemen binnen 1-3 dagen naar ons op te sturen of langs te brengen. Hoe later de bloemen bij ons binnen komen hoe meer kans er is op verkleuring of het rotten / schimmelen van de bloemen, zeker in de zomer. Wat als mijn bloemen beschadigen tijdens het verzenden? We ontvangen meer veel boeketten per post maar raden zeker in de zomer altijd aan als er een mogelijkheid is om jouw boeket langs te brengen. Dit geeft 100% zekerheid. Mocht er iets gebeuren met de bloemen tijdens de verzending kunnen we ze in het ergste geval altijd vervangen.
  • Ik ben nog niet zeker over welke vorm ik wil, kan ik dit na reservering nog wijzigen?
    Ons reservering systeem werkt alleen door een mal te selecteren. mocht je twijfelen kun je dit bij je reservering aangeven. Het is geen enkel probleem om te wisselen van vorm. We zullen altijd het verschil in prijs bij de aanbetaling verrekenen.
  • Ik woon in het buitenland, kan ik een reservering plaatsen?
    Ja, dat kan. Hou hierbij wel rekening met een langere levertijd van de het boeket naar ons atelier, verzend de bloemen dus zo snel mogelijk.
  • Kun je alle bloemen drogen?
    Bijna alle bloemsoorten kunnen gedroogd worden maar niet alles werkt evengoed voor epoxy. Veel tropische bloemen die veel vocht bevatten drogen niet goed. Bloemen zoals de paradijsvogel, orchideeën, lelies, besjes en vetplanten kunnen wij niet goed drogen en hierdoor ook niet gebruiken in jouw ontwerp. Mocht je deze soort bloemen in jouw boeket hebben zullen we hier altijd contact over opnemen.
  • Wat gebeurd er met de bloemen tijdens het droogproces?
    Alle boeketten die bij ons binnenkomen worden op professionele wijze gedroogd waardoor we zoveel mogelijk van de originele vorm, textuur en kleur van de bloemen behouden. Wel zijn er een paar bloemen die beter drogen dan andere wat kleur vorm en textuur betreft. Rode en paarse bloemen worden vaak een stuk donkerder. Dit komt omdat het vocht uit de bloem onttrokken wordt. Ook witte bloemen kunnen iets geler worden. Voor de rest hangt dit af van de kwaliteit van de bloem, het aanwezige kleurpigment en de soort bloem en dit kan sterk verschillen per bloem.
  • Kan de epoxy gaan verkleuren?
    Bij Flower Art Lab gebruiken we epoxy van de hoogste kwaliteit. Deze epoxy bevat UV-bescherming die de vergeling van de epoxy tegengaan. Wel raden we het af om jouw stuk op een plek met direct of indirect zonlicht te zetten. Want dit kan zorgen voor een vergeling op langere termijn. Het is echter niet uit te sluiten dat de epoxy en/of de bloemen door de jaren heen verkleuren. We kunnen hier dan ook geen garantie op geven.
  • Krijg ik mijn overige bloemen terug die niet worden gebruikt?
    Ja, alle rest bloemen die wij drogen en niet gebruiken in jouw ontwerp ontvang je van ons terug.
  • Mijn bloemen zijn al gedroogd, kunnen jullie hier ook mee werken?
    Ja, we kunnen elk soort gedroogde bloem gebruiken in de epoxy. Wel is het belangrijk dat de bloemen echt goed gedroogd zijn en geen schimmel bevatten in de kern van de bloemen. Heb je geen boeket meer? Het is ook mogelijk om jouw boeket na te maken van een foto.
  • Hoe gaat de betaling in zijn werk?
    Bij reservering word er een aanbetaling gevraagd van 50%. De rest van de betaling moet worden voldaan zodra jouw bestelling afgerond is.
  • Kan ik mijn reservering annuleren?
    Een reservering mag kosteloos worden geannuleerd wel vragen we dit altijd uiterlijk 24u na reservering te doen. Wanneer jouw bloemen al in het ontwerp proces zitten en je besluit alsnog te willen annuleren houden wij ons voorbehouden 10% van de aanbetaling te rekenen voor het droog en ontwerp proces. Een epoxy stuk is een ambachtelijk custom made product. Om die reden zijn onze producten uitgesloten van herroepingsrecht (je kunt je order niet retourneren). Neem bij vragen over je order altijd contact met ons op. We vinden het erg belangrijk dat je tevreden bent met je product.
bottom of page